måndag 8 september 2008

Popcornincidenten.

Högröd var färgen!

Vad är egentligen det pinsammaste man varit med om?
Jävligt svår fråga men jag har en ganska överlägsen historia som jag känner jag kan berätta nu såhär 8 år senare...

Jag och min vapendragaren Mattia Slepicka hade styrt upp en fin dubbeldejt med popcorn och film hemma på Boängsvägen i Karlskoga...

Jag poppar popcorn och ställer fram på bordet, damerna har slagit sig ned i soffan och Mattias mixtrar med kassetten!

Mattias råkar på vägen till soffan komma åt mammas fina kristallkrona som hänger i taket och den stora kristallen längst ner (stor som en tennisboll(det går bra nu) ramlar av och störtar mot glasbordet. 

Sån tur är stor popcornskålen mitt på bordet och den landar mjukt bland poppisarna!
- Va fan gör du, säger jag lite coolt till Mattias och knuffar lite löst på honom...

Mattias som har tränat lite med de stora killarna hockeylaget måste visa sina styrka inför damerna och lägger ner mig på golvet...

När han sätter sitt knä i min magen kan jag inte hålla emot, de inre gaserna tränger ut genom min lilla 14 åriga rumpa och skapar ett trumpet liknade ljud som borde fått resten av kristallkronan att falla ner.

Alla börjar skratta hejdlöst, likaså jag, och när man skrattar så är de svårt att kontrollera sig så då kommer resten av gasinnehållet i takt till mitt skratt... som tre korta med kraftiga efterskalv...

Där ligger jag på golvet och känner mig mindre än vanligt...JA det går faktiskt!

Hur gick de då?

Ja, blev tillsammans med tjejen och bevisade väll på något sätt att insidan inte har betydelse...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså det var nog bland det roligaste jag hört... hahaha..

Anonym sa...

Alltså det var nog bland det roligaste jag hört... hahaha..

Fredrik sa...

Du ser ju ut som Johan Mjällby!

Anonym sa...

Och exakt när började du förvandlas till Johan Mjällby??? Ärligt talat. Du är ju han ju!!! Hahahaha