tisdag 23 september 2008

"god" morgon

Kom hem 2 från jobbet inatt.
08:30 ringer telefonen!
- Hej, jag letar efter ett par bilder som du tagit!
- Ja, okey, men jag har mailat dom till dig. 
- Nej, de var lågupplösta
- Nej, det var dom INTE.
-Jo. 
- "orkar inte tjata tänkte jag" okey, skickar dem vid 10...

Jag går upp 10:00 och ska skicka bilderna.
Internet funkar inte!

Provar allt.

drar ur modemet.
drar ut routern
startar om datorn 2 gånger.
drar ut modemet igen
drar ut raoutern en gång till

Okey, nu måste jag ringa kundtjänst.
Efter 2 minuter knapptryckningar så ställs jag i kö, ditt samtal är placerat som nummer 143, och den väntade svarstiden är mindre än 25 minuter

WIEEEEE

28 minuter senare.
Ditt samtal kopplas nu fram.

Å vad fan händer "ursäkta språket" 
SAMTALET KOPPLAS NER!

Nu behöver jag en tallrik kellogg's!



Inga kommentarer: