torsdag 3 juli 2008

Stingrockan!

Peter kör vår käre Stingray (arkivfilm)

Idag har jag åkte SKOter hela dagen, det var full SULA.

Nä, för de var inte sant, för de var inte sant för, snabbast gick ju båten... (nu är det jul igen melodi)

Har varit o lekt på sjön idag med min vän Johan och Ola.  De hade köpt nya vattenskotrar och var lagom kaxiga, så det slutade med en tävling

Lösryckta citat efter tävlingen:

Johan  -Jag har fan nått skit i motorn, ser ni repet där, tror jag har en bit av det i insuget. (mm eller hur)

Ola -Jag är ju snabbare de första 5 metrarna. (japp, och man åker ju sällan mer än 5 meter)

Johan -Nästa sommar ska ja chacka en 70 knops skoter, har bara den här iår. (mm o nästa år har ja köpt en rysk ubåt)

Ola -Våra skotrar svänger snabbare. (ja, må så hända men när jag kollade sist var sjön spikrak)


1 knop = 1,852 km/h 

Dagens tävling: 
Min Stingray        51 knop   
Olas skoter           51 knop
Johans skoter      48 knop
Nu blir ja långrandig känner jag, 
Adjios!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska hälsa från din (numera föredetta) vän Johan att du är riktigt mongo.
Och att du faktiskt bara kom upp i 50 knop.