söndag 13 juli 2008

Bladerunner...


Finns en kille i friidrottsvärlden som kallas för Bladerunner, Han springer trots att han inte har några ben som ni ser på bilden!

Hur som helst så satt jag på arrangörernas buss från hotellet till flygplatsen med 3 andra killar. Tänkte ingen speciellt på dem men när jag steg av bussen såg jag att den ena av dem hade en väska med bladerunners namn på (Oscar Pistorius) och jag fick inte ihop det? 
Varför har han den väskan, den där killen verkar ju kunna gå utan problem och det syns inget under jeansen!

Så jag tog rygg på dem bortåt trottoaren mot terminal A på Roms flygplats Fiumicino...
Jag går där två meter bakom och funderar så det knakar på om det kan vara han?
-Han går ju lite konstigt med ena benet, tänkte jag och granskade varje steg han tog. 

O då! 

Helt jävla plötsligt snubblar killen till och går i backen så benprotesen med en conversesko på rullar ut i vägen och nästan blir påkörd av en italienare i sin Fiat
Kvar på trottoaren ligger alltså han med en väska över sig, en benprotes på högerbenet och den andra 2 meter ut i vägen...

DET VAR HAN! 

Man ska inte skoja om handikappade men det här var ju helt sjukt! 


Inga kommentarer: